Współwłasność

  1. OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
  • prowadzenie i aktualizowanie ewidencji lokali mieszkalnych i użytkowych poprzez wykonywanie naliczeń dla współwłaścicieli nieruchomości w zakresie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej, na podstawie decyzji podjętych przez współwłaścicieli.
  • prowadzenie imiennych kartotek finansowych oraz rozliczeń poprzez rachunek bankowy
  • egzekwowanie należności z tytułu bieżących opłat za udział we współwłasności, poprzez wysyłanie dyscyplinujących pism wzywających do zapłaty, a także w razie potrzeby poprzez dochodzenie roszczeń na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego w imieniu współwłaścicieli
  • regularne przeprowadzanie pełnego rozliczenia mediów wraz z przygotowaniem rozliczeń dla poszczególnych współwłaścicieli i aktualizacją naliczeń
  • prowadzenie bieżącej korespondencji związanej z wykonywanymi czynnościami
  • ubezpieczanie budynku od ognia i innych zdarzeń losowych
  1. OBSŁUGA KSIĘGOWA
  • Prowadzenie ewidencji ponoszonych kosztów i uzyskiwanych przychodów
    dla współwłasności
  • Weryfikowanie rachunków i faktur pod względem merytorycznym, formalnym
    i rachunkowym oraz przygotowanie ich realizacji.
  • sporządzanie, realizacja i rozliczanie okresowych planów zarządzania nieruchomością oraz sprawozdań finansowych,
  • analiza kosztów bieżącego utrzymania nieruchomości, remontowych i modernizacyjnych pod kątem ich optymalizacji,
  • prowadzenie rozliczeń finansowych poszczególnych współwłaścicieli
  • prowadzenie szczegółowej ewidencji rachunkowej dotyczącej płatności poszczególnych współwłaścicieli
  • Założenie i Prowadzenie rozliczeń przez odrębny rachunek bankowy i kasę
  • Przechowywanie źródłowych dokumentów finansowo-księgowych na czas trwania umowy
  • przygotowanie dla właścicieli informacji o przychodach osiągniętych z tytułu posiadania udziału w nieruchomości do Urzędu Skarbowego
  1. CZYNNOŚCI PRAWNE
  • doradztwo, strategia działania w kontaktach z dostawcami usług (analiza, przygotowywanie, negocjacja umów o dostawy mediów, o wykonanie prac remontowo-budowlanych oraz modernizacyjnych i innych)
  • zawieranie w imieniu Współwłaścicieli umów o świadczenie usług
  • negocjowanie i zawieranie umów najmu i dzierżawy części wspólnych z jednostkami organizacyjnymi i osobami fizycznymi w zakresie prowadzonej działalności,
  • zawieranie umów najmu dla lokali będących współwłasnością, wystawianie w imieniu współwłaścicieli faktur VAT
  • egzekwowanie należności z tytułu bieżących opłat za mieszkanie poprzez dochodzenie roszczeń na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego,
  • negocjowanie i zawieranie umów ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych, a także odpowiedzialności cywilnej Współwłaścicieli.
  • zapewnienie sprawnego zawierania umów z osobami i instytucjami obsługującymi budynek
  • wynajem lokali użytkowych i mieszkalnych zgodnie z decyzjami współwłaścicieli
  • pomoc i doradztwo w zakresie podejmowania decyzji w sprawach przekraczających zwykłą administrację.
  1. OBSŁUGA TECHNICZNA
  • bieżące usuwanie awarii i usterek
  • kontrola stanu technicznego budynku
  • konserwacja i naprawy wynikające z bieżącej eksploatacji budynku,
  • przygotowywanie zakresu prac remontowych i modernizacyjnych
  • zlecanie i nadzór prac remontowych
  • dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego
  • przeprowadzanie obowiązkowych przeglądów

Wróć