Kamienice prywatne

1. OBSŁUGA PRAWNA I FINANSOWO -KSIĘGOWA

  • uregulowanie stanu prawnego nieruchomości,
  • reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących nieruchomości przed sądami, urzędami
    i innymi instytucjami publicznymi na podstawie stosownych pełnomocnictw,
  • prowadzenie dla Właściciela ewidencji kosztów i sprawozdawczości finansowej (obsługa finansowo – księgowa nieruchomości),
  • przygotowywanie comiesięcznych raportów finansowych według schematu uzgodnionego
    z Właścicielem nieruchomości,
  • prowadzenie odrębnego konta bankowego w celu gromadzenia środków finansowych uzyskanych
    z nieruchomości oraz do pokrywania kosztów,
  • prowadzenie i przechowywanie właściwej dokumentacji księgowej, prawnej i technicznej związanej
    z zarządzaną nieruchomością,
  • prowadzenie indywidualnych rozliczeń Współwłaścicieli, w tym naliczanie kosztów eksploatacyjnych (indywidualne rozliczanie współwłaścicieli w tym VAT-7),
  • ubezpieczenie budynku,
  • regulowanie podatków i innych opłat publiczno – prawnych,
  • prowadzenie wykazu lokali i wykazu najemców,
  • przygotowywanie procedur prawnych lub innych procedur koniecznych dla ściągnięcia zaległych opłat oraz innych należności związanych z nieruchomością,
  • aktualizacja stawek za czynsz, gaz, energię elektryczną i cieplną oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych,
  • bieżąca kontrola funkcjonowania nieruchomości zgodnie z przepisami prawa,
  • wykonywanie zarządzeń porządkowych organów samorządowych.
  • zapewnienie dostawy mediów: energii elektrycznej i cieplnej, wody oraz odprowadzania ścieków i wywozu śmieci,
  • negocjowanie w imieniu Właściciela optymalnych warunków dostawy mediów,
  • nadzór nad wykonaniem umów o dostarczanie mediów (woda, gaz, prąd),
  • opracowanie sposobu rozliczania dostawy mediów dla budynku,
  • rozliczanie z liczników indywidualnych dostawy wody, CO, i innych oraz naliczanie zaliczek na kolejne okresy dla poszczególnych użytkowników lokali,
  • prowadzenie indywidualnego rozliczenia najemców.

 

  1. OBSŁUGA TECHNICZNA
  • zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości
    jak również urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji nieruchomości przewidzianej ustawą prawa budowlanego,
  • bieżąca konserwacja nieruchomości oraz dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń
    i urządzeń technicznych, które umożliwiają właściwe korzystanie z nieruchomości,
  • utrzymywanie nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym, w tym całodobowe pogotowie techniczne,
  • usuwanie awarii i skutków awarii w nieruchomości,
  • zapewnienie usług i serwisów związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości służącej do wspólnego użytkowania (winda, kotłownia, domofon, hydrofor itp.).
  • przygotowanie i aktualizacja planów remontów i modernizacji nieruchomości w oparciu
    o przewidywane środki finansowe Właściciela oraz na podstawie przeprowadzonych kontroli technicznych,
  • wyłanianie wykonawców robót remontowych,
  • nadzorowanie przebiegu remontów i zlecanych prac,
  • odbiór wykonywanych remontów, egzekwowanie praw gwarancyjnych.

 

  1. OBSŁUGA NAJMU LOKALI W NIERUCHOMOŚCI
  • bieżąca analiza rynku,
  • poszukiwanie potencjalnych klientów oraz promowanie nieruchomości,
  • zwiększanie powierzchni najmu poprzez adaptowanie niezagospodarowanych powierzchni lub oferowanie zainteresowanym indywidualnej adaptacji,
  • prowadzenie i obsługa transakcji,
  • rozliczanie dostawy mediów dla poszczególnych najemców i wystawianie faktur za usługi,
  • nadzorowanie prawidłowości wykonywania umów zawartych z najemcami,
  • utrzymywanie obiektu na poziomie zapewniającym przyjazne i komfortowe otoczenie skłaniające do wynajmu,
  • dobór odpowiednich najemców zapewniających płynność finansową i prestiż obiektu,
  • bieżąca weryfikacja płatności czynszów i windykacja należności, prowadzenie mediacji ugodowych,
  • informowanie Właściciela o pustostanach, wygaśnięciu umów najmu oraz przewidywanych okolicznościach wygaśnięcia umów najmu,
  • udzielanie Właścicielowi na żądanie informacji o nieruchomości i użytkownikach.

 

Wróć